Leta i den här bloggen

torsdag 2 januari 2014

God fortsättning...






 Nu får det räcka med god jul, god forts, gott nytt år osv. Facebook är översvämmat av alla dessa meningar. Jag har tryckt "gilla"på det mesta så att jag inte missar någon och säkerligen även önskat till dem som jag inte känner heller. Bestämde mig just i kön på Ica där jag önskade alltid vänliga kassörskan det, att nu är det nog snackat om god fortsättning.

Julaftonskvällen var precis så fridfull som man vill ha det. Vi var endast fem personer och det blev julklappsspel, god mat och slapp i soffan.


De två följande dagarna gick allt i ultra rapid. Vi gjorde inte många knopp och tradigt blev det till sist.

Gick en runda på stan med min kamera. Det är svårt att hitta motiv
vid denna årstiden.


Nä, nu jäklar får det hända något och då kom mannen med förslag att vi skulle köra till utställningen på åsen för att titta på tunnelbygget. Bra idé.
rohkagil?
Först fick vi se en film i en jättefin biolokal som de byggt upp och därefter kom guiden in och besvarade frågor. Till sist tog vi en promenad upp till utsiktsplatsen som säkert var en vacker plats i våras. Rekommenderar utflyktsmålet.

Bjöd Ilaugs på pizzakväll och "Sikta mot stjärnorna" en mellandag. Männen hade som vanligt en sångstund tillsammans. Allt från Mjölnarens Irene till Foten av fjället. Jaja. No comments.


Elina o Dennis gjorde oss sällskap en kväll. Efter maten slog vi oss ner i soffan och tog en tomtegrogg. Tiden gick fort men det är så när man har trevligt.
Nyårsafton åkte vi till Åstorp. Bengt körde, för han gör som Dean Martin, låter amatörerna kröka just denna dag.
Detta gäng träffas två gånger om året, midsommarafton och nyårsafton. Då har vi mycket att dryfta.
Glöm inte mössan !
snart är den här.


Alltid mycket prat och alltid trevligt. Nästa år blir det Ängelholm.



Önskar er en fortsatt
skön vecka och bättre väder.






En stor varm kram från mig till Dig.





Inga kommentarer: