Leta i den här bloggen

måndag 9 juni 2014

I väntans tider.......

.... men hur kul är det att gå och vänta på besked från läkare. Det är vad vi har råkat ut för sedan snart två månader tillbaka. Det är inget litet H nej ett stort.
Efter ångestfyllda dagar och nätter är han nästan klar att få strålbehandling med efterföljande operation. Cancer i munhålan. Inget roligt ställe precis. Detta är tredje gången som cancern slår till på olika ställen och bara det är unikt. Visst kan det vara roligt att vara unik men icke i detta fallet.

Efter midsommar börjas det och 4,5 veckor, med två ggr dagligen. Han får bo på hotell under denna tiden så jag hoppas de gör lite mys för gubben min.

I väntans tider har vi fyllt dagarna med lasarettsbesök och där emellan varit ute och försökt roa oss. Vad är en tura när man inget kan dricka av inköpen.



 VEMMENTORPSJÖN

   Lilla Alice med intensivt blå ögon-som är så gullig och söt. Vi satt på bänken och pratade om livet på     dagis.
och nu har jag varit i Ekeby och hälsat på barnbarn o barnbarnsbarn igen. Oj, vad roliga barn är och särskilt när man träffar dem i sin egen omgivning. De körde slut på mig efter en timme. Sedan blev det såpbubblor och lite mindre krävande aktiviteter.
Ehliaz stoltserade med ett tatueringsmärke som han hade tänkt att ha i all sin tid. Läste på det och då stod det FOLKTANDVÅRDEN. Jag fick inte ens ett klistermärke på min tid.


och nu var det tid igen. Pantertanterna på picnic i hembygdsparken i Ängelholm. Vi träffas en gång i månaden och här firar vi två av oss som hade bemärkelsedag.  Här fördrev vi tiden ett par timmar med div gott att äta och drickan naturligtvis.
Avslutade med kaffe på mormor Olgas i stan.Jättemysig dag, trots lite regndroppar.




När jag snabbläser här så blev det lite ljusglimtar ändå. Skönt att tänka på när man tycker att livet är kasst.


Till er alla HA EN BRA MIDSOMMARoch njut 
av varandra.


KRAM FRÅN MIG TILL DIG!



Inga kommentarer: