Leta i den här bloggen

torsdag 3 juli 2014

Varför?

Hur många gånger i livet frågar man sig  VARFÖR. Naturligtvis frågar vi oss detta nu.  Ja, varför vann vi inte på V75 i lördags? Nej, det är inte det jag menar, för vad är materiella saker när inte hälsan är vad den borde.

Nu har det gått en och en halv vecka som Bengt bott på patienthotellet i Lund och fått strålning två gånger om dagen. Han är verkligen en kämpe. Vi är många runt honom som försöker stötta och hjälpa för att det ska bli lättare att leva i detta nu med cancern.

Här hemma känns det tomt att vara ensam. Jag har inte vant mig utan skruvar ner TV:n om klockan blir för mycket på kvällen, smyger upp på natten för att inte störa och hejdar mig liksom när jag tänker ta ner en kopp till för fikat. Naturligtvis försöker jag att ta mig ner till Lund så ofta jag kan. Välsignade sommarkort.
Idag överraskade han mig och tog en vända mellan ett par tåg. Tyckte faktiskt att han såg riktigt pigg ut ett par timmar senare.

Naturligtvis finns det små guldkorn också. Sov hela natten, upptäckte flera knoppar på lilla gula rosen.

Utflykten med Maria, Richard o Bengt igår till Bjärred!! Vi köpte glass och kollade på turister. De ni.
Mer behövs inte för att det ska uppskattas.





Alltså nu har vi gått på långbryggan i
Bjärred också.





Ja visst, midsommar har passerat.
Precis som förra året så tog vi en tur
till Heagården. En underbar stund i deras trädgård. Först med en friluftsgudstjänst där vi alla sjöng några sommarpsalmer tillsammans. Därefter dans kring midsommarstången med musikanter klädda i lila och med en underbart smittande glädje. Mycket folk i blandad ålder och barnfamiljer som slog sig ner i gräset med mormor och picnic korg. En jättefin inledning på midsommarhelgen.




klarinett virtuosen spelade så damerna
blev helt hänförda.








men bjud inte upp mig.
Jag vill bara "sidda".

Därefter åt vi midsommarmat på balkongen som vi alla bidrog med på alla sätt.
74 bast så plockar man inga blommor till natten. Nej, bara att hålla handen är underbart.

Lilla Elina sände en hälsning till mig på detta roliga sätt.

Ha en bra semester och njut på alla sätt. Hur vädret än är så kan man alltid få ut något gott av dagen.

Kram från mig till Dig!!