Leta i den här bloggen

söndag 28 september 2014

Helgens ljusglimtar!

En härlig helg med sol och fantastisk luft. Blåst? Promenera där det är lugnt då. Men visst är det skönt att bli lite blåst.

Lördagen tog jag en fika med fina Elina på stan. Här finns inga förbjudna ämnen och så en del snack om "magen" förstås. Tiden bara försvann.







Nya gardiner uppsatta i vardagsrummet och de lyser verkligen upp tillvaron för mig. Vad ett par gardiner kan ge glädje. Ja, ja det skulle aldrig en man förstå.
Vackra blommor som Bengt fått men som även jag har glädje av. Sprakande färger som gör en upprymd. Och som passar till gardinen!!!





Idag började jag med ett pass i tvättstugan. Jag trivs där! Det luktar gott och ibland kommer det någon här i huset och knackar på fönstret för en pratstund. Snacka inte om vilken känsla när allt läggs in i skåpen för att sedan användas på nytt. Hel o ren sa alltid mor.

Toppen var då Siv o Leif kom in och vi gick på Pepelino. Åt en planka och därefter bio. Bengt mötte upp och vi såg Tusen Bitar av Björn Afzelius.
Snacka om vad vi njöt. Inte en gång man tittade på klockan. Fantastisk. Vi satt kvar så länge texten rullade på bioduken med underbar musik. Den ligger kvar i kroppen ännu.

Scrolla längre ner så har du chans att höra en snutt av honom.
Denna helg gav mig massor av energi och det var nog vad jag behövde. Så kan jag kanske ge någon annan lite av den varan också.

Önskar er en bra vecka.               Kram från mig till Dig!

Inga kommentarer: