Leta i den här bloggen

onsdag 22 oktober 2014

Nu har sommarkläderna gjort sitt och det får bli ett skifte i garderoben. Nervöst. Ska de passa eller sitta lika tajt som förra vintern.
Jippi, de passade. Kanske ingen större risk att de fladdrar runt precis men de passar i alla fall.
Annars springer tiden i från mig. Snart två månader till Jul. Hatar det!

Jag har varit i Alingsås hos min son i några dagar. Det var så härligt att få se hur han bor och turista i staden. Lördagen var ett fantastiskt väder när vi gjorde city och även på kvällen då vi var ute och kollade light by night.


Tjusigt med alla ljus precis över allt. Vi gick på en slinga i skogen. Där hade placerats ut en
massa ljuspunkter långt in i snåren. Till detta strömmade musik av Grieg ut genom högtalare som hängde i träden.
 Magiskt. Tror ni inte att kameran var fel inställd. Kollade vid hemkomsten och det var inget som jag var nöjd med. Dålig skärpa, dålig kontrast.

Vet ni att det finns ca 30 fik i Alingsås och den kallas därför caféernas stad.



Månadsträffen med pantertanterna har jag också hunnit med. Vi anlände till Linnéaträdgårdar i hällande regn och i det charmiga växthuset hade de prickat in rätt dag för soppbuffé.














Som vanligt så ville de inte vara med på bild.


Efter vår långa lunch så bjöd Ingalill hem. Vilken härlig eftermiddag.





Annars flyter dagarna på här och Bengt sitter vid sin sond och börjar längta efter allt. Han byter gärna kanal när Västgöta osten dyker upp som reklam. Lider med honom och kan bara lova att laga det han vill ha när sonden slopas. Vi tycker inte att tiden går fort nog så att han kan få utfört sin andra operation.
och nu är det hög tid att föreviga den underbara hösten






Ta de´lugnt med kvasten och håll hastigheten!


KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: