Leta i den här bloggen

onsdag 24 september 2014

Tre månader till julafton..


Var blir tiden av? När jag tittar på bilden så undrar jag vilken årstid det är eller vilket årtal.
Som situationen varit så har jag varit glad för varje ny dag.
Vi har kämpat oss igenom hela varma sommaren med strålbehandlingar och därefter operation. Naturligtvis jättetufft för Bengt med strålbehandlingar två gånger per dag.

All tid jag har åkt tåg mellan hemmet och Lund. Alla böcker jag har läst under restiden. Tågförseningarna har fått mig att beundra alla pendlare som måste resa varje dag i ur och skur. På vintern snöproblem och sommaren solproblem.

I alla fall så har nog hösten kommit hit för att stanna och Bengt klättrar så sakteliga uppåt igen.

Fantastiskt många har ställt upp för oss nu under tiden. Kört för honom, hälsat på var han nu har legat. Alla kort med uppmuntrade hurrarop. Syrran och hennes man som kom från Södertälje, en annan syrra som kommit med middag till mig. Mina kompisar som låtit mig gråta.
Övernattningsgäster som har varit här och suttit med tända ljus på balkongen och pratat halva natten.
Otroligt underbart med all stöttning. Puss o Kram.




Lade höstlöven på en gammal svart långkjol. Man tager vad man haver.
Det verkar som den har blivit modern igen, i alla fall i sommar. Minns hur härligt det var när jag förr klädde mig för att gå på fest, trippande på högklackat och kjolen svepte runt rasbenen./nåja/
Ja, det var då det. Men visst kände man sig "fin"

 Nu när mörkret infaller tidigare och tidigare så har jag börjat kolla mina foton och gamla album igen. Känner att jag saknat detta.







Min moster Rut till vä.







Nedan min mormor Kristina efter 13 barn!!

Det är otroligt så bra bevarade svart/vita kort är. Det är omkring 90-100år sedan de blev fotade.



Kan se i gamla albumet att de gick några gånger i livet till fotografen.




På något har de en enkel klänning och som kronan på verket en väldigt vacker hatt.  Kan tänka mig att de lånat den av fotografen för en liten peng. Smart!


   Håll tummarna att jag får behålla min energi till både bloggen och städningen!
 
   Glöm inte att byta ut sommarkläderna till lite varmare.

 VARMA KRAMAR FRÅN MIG TILL DIG!

 

Inga kommentarer: