Leta i den här bloggen

onsdag 31 december 2014

Jaha, det var julen det.........




Visst var den bra. Det har verkligen hänt något varje dag. Roligt att få sällskap. Tiden går så fort och rätt vad det är så är det kväll. Mycket Tv tittande också.  Astrid Lindgren och Downton Abbey. Gillar gammalt och särskilt de gamla klänningarna och hattarna. Jag är född alldeles för sent.

Mest glad har jag varit för att Bengt har varit så pigg hela helgen. /peppar o salt-ta i trä../
Lilljul dök sonen upp med sin Ewa och Marcus hans son kom julafton. Det var härligt att få laga mat och äta den tillsammans med dem.

Elina o Dennis har också hälsat på.  Och snart kommer bebisen. Oj vad jag glädjer mig men har lovat att inte springa ner dörrarna hos dem.

På tal om att springa så har jag inte sprungit på någon rea precis. Mannen bjöd mig på en tunika och ett par svarta byxor. Så nu får jag snoffsa till mig på nyårskvällen.för hans skull.






Han har även fixa menyn till mig! Beställt för avhämtning. Västerbottenpaj med laxrosor och hjortfilé med kantareller och mycket annat tillbehör som jag inte kan namnet på. Gulligt. Själv ska han sitta med sin sond men vi ska förenas över ris a la malta som dessert. Det är då vi ska leka Lady och Luffsen

Han har försökt med kött, fisk och kyckling som enligt honom smakar likadant. Vi provar nytt och hoppas att något ska falla honom på läppen.

Sista timmarna innan nyårsafton försöker jag sammanfatta året som gått. Otroligt att det är slut och lite snöpligt att knappast minnas något. Är det demens eller jag har förträngt det på något sätt. En sak som jag tror skarpt på att nästa blir mycket bättre.


Framför allt vill jag skänka alla underbara inom sjukvården en tanke. En stor skara har allt som oftast ringt, hälsat på, skjutsat oss, skickat kort, mail och blommor. Även mig har de tänkt på under alla månader. Tex kommit med färdiglagad mat. Jag är ju sååå klen. Ett tröstens ord av mina underbara kompisar oxå.

Hade fina dagar i Alingsås och rådde om sonen medan lilla svärdottern passade upp med mat så vi kunde prata om det mesta i ungdomens vår. Sista veckan åt jag med Anders o Lotta i Klippan en dag som jag också gömmer i  mitt hjärta.
Nu börjar jag snart med Perslunsdagarna igen och får då träffa Sofieflickorna. Längtar riktigt mycket efter dem.







Fick julklappsböcker i år, Bla den av David Batra och Camilla Läckbergs Lejontämjaren. Sedan en Fotobok som är som ett gottebord för mig.
Härligt att ta till nu. Har all tid att göra vad jag vill.
Ja,det var väl allt för denna gång. Nyårslöfte vågar jag inte avge. Inte i denna ålder.''
Önskar er ett gott slut och ett Gott Nytt År





Kram från mig till Dig !


.


Inga kommentarer: