Leta i den här bloggen

torsdag 4 december 2014

Hur kan man bli så tråkig att det inte finns något att skriva om. Kan det vara övergångsåldern?
Fast det hade varit rena komplimangen.
Kan det vara att jag inte bantar. Fast det är bra att ha fläsk på lager i krigstider. Man vet inte när det dyker upp en rysk u-båt i rönneriver.


 Allt beror nog på allt runt oss. Dagarna ser nästan likadana ut. Man blommar upp när någon kommer och hälsar på. Blommar och blommar men det är jättetrevligt med släkt och vänner när de dyker upp. Det gör de ofta och är lika välkomna alltid.

På tal om blomma så var jag på ansiktsbehandling för någon vecka sedan. Fick ett presentkort förra julen. Läste igenom vad som skulle ske med mig. Wow, måste bli vacker som en nyponros. Inget annat för det priset. Jag skulle få en diamantslipning.! Man har väl tänkt sig vara en oslipad diamant och nu efter denna behandling måste det bara glimma till lite.

Såg mig själv sitta och sprätta brev med anbud från alla möjliga intressenter. I alla fall från diskmedelsleverantörer, Arla eller protesmedel av diverse slag. Alltid något. Kan kanske kamma hem en låda av allt.
Tankarna var många där jag låg nerbäddad. Det var fantastiskt skönt och en timme gick alldeles för fort.
När jag stod vid kassan fick jag reda på att serum var ett måste för mig. Serum? Jaha, men då får jag väl ha det då.  Den magiska produkten togs ner från hyllan för betalning. Det blir ettusen åttio svenska kronor. Många tankar gick genom fru Jönssons huvud. Vid min ålder 1080 kronor för att bli ett vackert lik, för att det där tar väl tid innan man ser resultatet. Nja, jag får väl återkomma angående inköpet. All min framtid som åldrig modell skrinlades direkt. Och nu är allt som vanligt igen.


I natt drömde jag att jag skulle köpa en städrock. Var kommer allt ifrån. Jag for ut och in i alla affärer men de hade ingen. Det finns väl ingen som idag använder städrock, men det kanske kommer en dag när det blir modernt. Kan ibland se förkläden och särskilt nu till julen. Behöver man förkläden mer i jultid än i påsktid. Själv har jag ett svart som det står GODBITEN på. Öppnade dörren för gästerna en gång med detta på.! De tittade först på texten och sedan på värdinnan. Vet ej om det var ett kvävt skrattanfall men de log med hela huvud.

                         


Måste berätta att vi pantertanter var på Rockbåten i Helsingborg en kväll. Jo, ni läste rätt. Vi rockade loss men först glögg, snaps, öl och jultallrik. Sen började Hasse Brink att värma upp käringarna. Vi hade fått ett bord nära scenen och innan han gick på så samlade han ihop repet som inramade just scenen. Tittade på oss och funderade om han skulle ta väck kravallstaketet. Vilken början. Alla jublade och såg naturligtvis hur lystet vi kollade in honom.
Oj, så kul det var.
Snacka inte om hur taket höll på att lyftas när Mona begärde att han skulle sjunga "Please realesme let me go"/ja, ni vet väl/. Den brukar hon sjunga för sin man. eller brukade! Naturligtvis gjorde Hasse detta med hjälp i refrängen av Mona.
Tyvärr så går tiden fort och rätt som det var så satt man i verkligheten igen. På pågatåget till Ängelholm.
Tack, tack, tack för en fin afton.

Annars består vardagen av mest ingenting. Bengt sitter och sondmatar sig flera timmar om dagen, och det jag gör är lätträknat. Nu har vi infört minst en promenad om dagen och jag ska ta fram matberedaren och fixa lite lättuggat till honom. Brylépudding är väl lockande? Får väl utöka menyn med annat också. Håll tummarna att det slinker ner.
Nu springer dagarna fort till jul och idag har jag beställt julkort så jag hoppas att de kommer fram i tid. Får införskaffa mig en liten brevduva kanske.


Här sitter jag och kollar gamla kort och låter fantasin skena. Ett lantbrukspar som strävar på tillsammans om dagarna. Frun har papiljotter i håret för hon ska till kyrkliga syföreningen. Först måste hon hjälpa mannen med hästen till hagen. Efter kommer maken med en häst och lilla hunden.
Körsbärsträdet blommar vid vägkanten och i trädgården prunkar stora äppelträd i full blom. Fönstret till sängkammaren står på "vid gavel" så de kan lägga sig efter hårt slit på dagen i svala lakan. Amen.


.....och här har jag kramat ur det sista av hösten.




och här har vi ett minne från början av året. BRRRR..











Jippi, nu har de kommit ut på bagerierna.Med saffran. Men här är en som kan hålla sig!!!








Önskar er en trevlig helg, vindstilla och härliga promenader.



STOR KRAM FRÅN MIG TILL DIG!

Inga kommentarer: