Leta i den här bloggen

onsdag 1 april 2015

Och julen vara ska till påska.

och nu har de bytt etiketterna på mustflaskorna.
Det är lika gott nu som i julas.
Här går det undan. Knappt plockat ner julen förrän påskpynt ska upp.
Var uppe på vinden och rotade men nix jag hittade inte något av värde.
Fick en porslinstupp som påskpresent av mannen idag. Det är det enda och räcker mer än väl.
Blommor och påskris gör mig glad och lite påskmat är inte fel. Solen inte att förglömma.

Ja, en del har hänt sedan sist. Tur att jag har mina foton att stödja mitt minne med. Var ute med pantertanterna och det glömmer man inte i första taget.
Det är high life från första till sista minuten. Denna torsdag skulle vi fira "grevinnan". Det måste firas grundligt och med stil.
 På en bakgård, dock icke i Paris men
 man tager vad man haver.

Vi började med champagne och choklad doppade jordgubbar.
Därefter blev det lunch på officersmässen i Valhall.

Värdigt en grevinna blev vi välkomnade av en servitör som nog hade "grevinnan och betjänten" på näthinnan. Han placerade oss i ett eget gemak och servade oss hela tiden.

Eftersom han förstod att de här kvinnorna inte hade så bråttom så föreslog han att damerna kanske önskar ta kaffet i sällskapsrummet. Världsvant så höll vi med honom. Släng er i väggen Mc Donald och Sibylla.





Allt har ett slut - i alla fall på Valhall. Som vanligt har vi svårt för att skiljas. Vill liksom suga på karamellen så länge som möjligt. En snilleblixt från en caféfantast så avslutade vi på Nisses kondis med kaffe och bakelsekaka.



I live my friends!


Jag älskar även stunderna med Elina o Melissa. En spontan promenad
med barnvagnen i hembygdsparken. Eftersom de bor ett stenkast från
oss så blir det spontana små möten. Härligt väder, och jag fick även
förtroendet att spatsera runt med vagnen.












Jag vill inte trötta ut er så därför slutar jag  här idag med att önska alla de som orkar läsa

     EN RIKTIGT GLAD PÅSK1 !    



Inga kommentarer: