Leta i den här bloggen

onsdag 4 januari 2017

GOTT NYTT ÅR!




Verkligen ett tillfälle att få umgås med vänner som av långvarig tradition träffas denna kväll.
Tänk förr /ja, nu är jag där igen/ var det stor skillnad på hur vi firade. På den tiden umgicks vi lite annorlunda Tex: När de snodde mina mamelucker och sköt en stor raket igenom dem. Vad nu detta skulle betyda.Trodde de att jag bara hade dem. Blev nästa år förärad med ett par andra med ännu grällare färger.
Numera står vi inne och ser uppskjutningen och hör nyårsdikten på Tv samtidigt.
Jag har inte avgivit något löfte. Det är inte lönt. Ok man går inte ner några kilon bara på löften.

Nytt år och ny tid. Jag har fått Tid på hjärnan. Fastnat i det som hände, det som händer eller som ska hända. Fastnar ibland i barndomen och gräver och försöker förstå. Förstå vem jag är. Till vilken nytta? Vi äger inte tiden utan tiden äger oss. /Har läst det någonstans och det passar in på mig/
Nä skit i detta. The show must go on.

Julafton var jag hos Lottas dotter Elina med familj och dit kom familjen från öst och väst. Precis som i Funny och Alexander. God mat, värme från alla ljusen och den enorma granen som kunde liknas vid en torggran. Lilla Melissa 2 år den 24 januari hade naturligtvis huvudrollen.

Hjälpte tomten att dela ut julklappar eller snarare slängde ut, Höll på att sno skägget från honom. Själv fick hon så många så jag vet knappast om de är uppackade alla.
Några dagar innan var vi på torget och träffade en tomte som bjöd på pepparkakor.
Fick själv ett presentkort på SPA behandling tillsammans med dotter och dotterdotter. Verkligen något att se fram emot.

Före jul besökte jag ytterligare barnbarnsbarn, rena fröjden. Lite äldre är de men med lång fika tillsammans och lite snack om hur deras dagar och liv ser ut fick vi en fin stund tillsammans.  Kan inte nog förvåna mig hur uppdaterade de är på vissa saker. Frågade de mig när jag var född så visste jag inte. men jag vet när jag fyller år blev svaret. Men född?? Var man dum eller?

Harry och Ville  tittade storögt på.
Ehliaz
Alice
Får i nuläget inte rätt på datorn. Förstår ni att jag är frusterad.
Återkommer när jag tagit något lugnande.

Inga kommentarer: