Leta i den här bloggen

lördag 28 januari 2017


Tar en liten titt med svag belysning, kollar mitt lilla face och inser att " det blir ju inte bättre än så här. Läste skriften och visst är det så. En himla massa stigar som korsar varandra, vissa irrar omkring och blir djupare, kanske är det E6:an man kommer till. Skit samma. Antagligen har jag haft himla roligt och skrattat mycket som jag också inbillar mig ger ansiktet karaktär. Ett är säkert man blir inte  yngre.
Det är bara till att skratta sig igenom 2017 också.
                                                                                    Och nu är jag av med julen. Så vackert när det begav sig men så tråkigt det ser ut i januari. Stod på vinden och tyckte det var skönt att bli av med "skiten".                                                                       Har nu piffat upp med ljusare dukar och tulpaner naturligtvis. 
Gardinerna som jag haft förut kan jag inte hitta. Ungefär som glasögonen. Annars har affärerna nya piffiga modeller.                                                                        
Fick förstås reda på min pension 2017. Det var inte mycket. 240 kr. Ska sätta mig utanför ICA nästa vecka. Eller köra tidningen.
Lugn o fin, inte klaga.
Ni såg kanske ett program av Tom Alandh, Han hade spelat in sina fosterföräldrar, miljön och hur det var då. Fadern var född 1900 och med stöd av foton och hans dagböcker blev det ett fantastiskt program. Såg det två gånger! Alltså.  " Inte ska jag klaga inte." Men det var mysigare förr.

Var på 2-års kalas i söndags. Här sitter hon och väntar på sina gäster och kollar in någon seriefigur som jag inte vet namnet på. Så mycket nytt. Hon älskar biet Maja och det kan man se är ett bi.

När vi sjöng för henne så tittade hon storögt på oss och undrade vad som stod på.    
 



Tittar ofta på foton som jag har i min extra hårddisk.
Saknade snön vid årsskiftet tex. Jättevackert när det är orört

Eller när bönderna drar ut i markerna med traktor, häst och lilla frun. Svag ljummen bris.
                                                                                                     
Nästan som en hägring. Vila, lugn och bara njuta. Lite fågelsång kan fullborda det hela.
SNART SÅ........


Avslutar med änglavingarna som nu  hänger på torget. Man kan få dem i sin favvisfärg bara man står där tillräckligt länge eftersom de byter färg.

Glöm inte alla hjärtans dag och sist men inte minst: Ha en skön helg och ta en tur i det vackra vädret
                                                                                                  

Inga kommentarer: