Leta i den här bloggen

fredag 10 november 2017

Hösten har gjort sitt intåg...

.... och det kan ha sin tjusning. Bara solen tittar fram lite då och då så är jag nöjd, i denna ålder /eller som de brukar säga/ "på ålderns höst" . Jag är glad att få hänga med så jag struntar i vädret, nästan.




Tog den här bilden en dag då jag knappast ville gå in. Jag skulle kunna gjort en "ängel i snön " eller i löv. När jag kom hem så frågade mannen om jag sett några råttor.??
Visst ja, här var ett hundratal förra hösten.
Såg inte till några och inga fastnade på fotot heller. Har i alla fall bilden att stödja mitt minne på.






Vi tar bilen nästan varje dag och kör en liten runda. Långt ut på landet där det inte behöver gå i 100. Se hur landskapsbilden förändras nästan vecka efter vecka
Pratar om mycket sen förr.

Det är här mannen växt upp och visar mig då tex när han gick i skolan och de tog upp potatis och morötter bla. Hans första bygge som snickare osv.  ja, listan kan bli lång.
Oftast så är det på 50-60 talet. Herre Gud det är en 50 år sedan minst.







    Detta är en mulen dag då vi skulle kolla översvämningarna vid åarna. Ser ut som sjöar.


     Här har vi kommit till Västersjön. Underbart alla årstider.


 

 Bio i höstrusket på söndag "All inclusive"
 Lycka!
Älskar att gå på bio, sjunka ner i fåtölj utan att dra in armbågarna. Mumsa alldeles själv på Ahlgrens bilar. Snacka om lycka.




Kram från mig till dig