Leta i den här bloggen

torsdag 4 januari 2018


 Vid 12-slaget varje nyårsafton blickar jag upp mot skyn och känner mig andlig och               förhoppningsfull. Lite gråtmild då jag kramar om våra gamla vänner som vi alltid firar med.
 Höjer även mitt glas mot skyn eftersom jag tror att en av våra som alltid var med tills för två år sedan
 sitter och tittar ner på oss.
 Förresten GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET.

Har gjort allt enkelt för mig i år. Inga nyårslöften. Ska leva som vanligt och inte slarva med andningen.
Nu är allt som vanligt igen för löntagarna. Raka veckor. Imorgon trettondags afton. Vadå, förlåt min kära svägerska det är förstås din födelsedag. Grattis. Vi ska gå tillsammans och se Ted Gärdestad filmen.
Mycket bio har det blivit sista månaderna. Solsidan och All inclusive och så den imorgon. Solsidan passade min humor.
Juldagarna regnade nästan bort. Var det Jul, Påsk eller Midsommarafton. Samma väder.
Son och sonson var här julafton och det var jättelugnt. Juldagen var det hos dottern med tomte och småbarn. Roligt med småbarn och tomten.
Fick ett par häftiga skor av mannen. Vid en hastig blick på fotot så visst undrar man om jag fick en MC också. Nä, jojokortet blev laddat. Det fick räcka.







Måste också visa när lilla Melissa mannekängade i mormors brudklänning. /90-talet ./ Vem vet hon kanske kommer att använda den en gång i tiden.
















När vi skulle fira jul hos dottern så såg vi snö. Men hörde att den låg inte kvar så länge men ljust och vackert var det.


Hjälp - hjälp
Två tuffingar på promenad i trollskogen . När det blev mörkt så var de glada att gammelfarmor var med och höll handen.


Ha de så gott och håll ut för snart är det vår eller vinter.


Kram från mig till Dig!