Leta i den här bloggen

tisdag 15 maj 2018


Nu har sommaren kommit inte bara en eftermiddag, nej en hel vecka visas solen på väderkartan.
Ack  ja, vad ska jag gnälla om nu.
Jag har egentligen inte mycket att skriva om precis. Men att längta efter.
Det gäller att fokusera på det bästa just nu så känns det bättre att vakna upp på morgonen.

Lille Tim /yngsta barnbarnet/ fyllde 27 år och hade ett mysigt kalas för hela familjen. Förresten han och hans Caroline ska få tvillingar i sommar. Det blir fantastiskt att se fram emot.

Hans syrra Elina ska gifta sig med sin Dennis i slutet på maj. Detta ser jag också fram emot.

Sen inte att förglömma våran Emelie som också utökar släkten i augusti. Allt som allt sex barnbarnsbarn. Detta är bonus i ens liv.


                                                                                                                           Sluta Fiv. Vill inte fotas.



Håller tummarna varje morgon när jag säger goodmorning till mannen och han med ett leende kan meddela att idag känns det bättre.

När det inte alltid blir som man vill, ja då har jag djupa samtal med dottern och med mig själv
och i slutändan har vi plockat fram det positiva och då känns allt bättre igen.

Igår var det en fin dag för oss. Svåger och svägerska kom och hämtade oss så det blev en nostalgitripp först i Ängelholm där svågern är född och uppväxt. Han visade oss några ställen som han bott på. Alltså inte bara ett hus man passerar utan där han bott och lekt som barn. Sånt gillar jag.

Vilken grönska vi fått och alla dofter som sveper runt en, på promenad eller då balkongfönstren är uppöppnade på kvällen. Vi har en syrenhäck precis under balkongen. Wow.

Hittade detta foto på turisttavlan som är placerad vid stationen bla. Tycker att den är underbar och fylld med humor.




Alltså..........Livskvalitet.



På vår bilutflykt besökte vi Norra Vrams gamla tvättstuga. Syskonens kusin har iordningställt den. Min svägerska for med liv o lust in och demonstrerade hur det gick till förr i tiden. En livfull demonstration hur hemmafruarna gjorde på den tiden. Svetten lackade och våt ända ner på tårna. Som jag skrattade! Inget är problem för henne.

En idyllisk plats där tvättdamerna kunde ta sin kopp kaffe och utbyta eller ta del av byns skvaller.

Ha det gott i värmen och glöm inte att dricka vatten!

KRAM FRÅN MIG TILL DIG!