Leta i den här bloggen

torsdag 22 juli 2010

Nää.. jag är inte sjuk


men har inte heller känt mig normal i detta tropiska väder. Hjärnan är segare än vanligt.
Vaknade inte förrän klockan åtta och bara det kändes konstigt, för att i dessa varma /inte heta/ nätter är det svårt att få ro. Drog djupa andetag och fick in frisk och sval luft. Wow. Regn!
Kan man gå ut naken och dansa på gräset? Nää!! Antagligen hade mina grannar rullat ner gardinerna. Öppnade alla fönster på balkongen och fikade och kände mig lycklig.

Förresten jag har varit och hört Tommy Körberg på Krapperup. 600 pers i ett gammalt kostall eller lada kanske. Snacka om kamratanda. Han var fantastik och hade verkligen humor i sitt mellansnack. Tack till min kompis som fixade biljetten och skjuts. Vänner ska man samla på och vara rädd om. Inga dj-a frimärkssamlingar.

Marcus, mitt barnbarn, har varit en sväng till oss på en bit mat. Det var så roligt för att han stannade ett bra tag och vi gamle fick prata lite om hur det var på vår tid som ung. Han frågade en del också eftersom han säkert trodde att det var 1800 talet vi pratade om.
Själv har han förberett sin och kompisens resa med att läsa lite dokumentation på både svenska och engelska om förintelsen och Östberlin eftersom det bär av ditåt.

Det är skillnad sen min tid. Gift, två barn och en halv gris /alltså slaktad/ samt ta sig ett dopp i Kävlingeån eller i bästa fall Barsebäck. Man gläds mycket med ungdomarna och får ha glädjen att dela vardagen med dem ibland.

Till veckoslutet flyttar Elina ifrån Billeshåla där hon haft sitt första egna boende och det är naturligtvis något visst med det och sorgligt för henne nu. Varför? Pga att hennes praktikplats i Tågarp efter två år går ut och de har inte råd att anställa henne. Som tur är så får hon mellanlanda hos föräldrarna. Känner jag henne rätt så fixar hon snart något annat. Där är krut i den tjejen.

Idag ska jag ta en långpromenad med min nya kamera. Jag har knappast använt den eftersom solen har varit så stark, utom en kväll då vi åkte ut till Skäldervikens hamn och kollade solnedgången.

Ha de´ bra och njut av det lilla regn som kommer.

Inga kommentarer: