Leta i den här bloggen

fredag 14 december 2012

EN DRÖM....

Vaknade i morse med ett leende på läpparna. Jag hade dansat med Tom Cruise. Blev besviken att det var i drömmen. Han kom till mitt arbete /på Scan i Kävlinge/ där jag satt och fixade alla löner. Alltså då var man inte 70+ utan 17+. Jag bad om en autograf men fick en dans. Det var en jäkla skillnad.
Jag har alltid kollat in Richard Geere  lite extra men tydligen är inte han den ende.

Mannen går och är så säker på min passion för honom, och jag också. Den har nog sjunkit några grader för annars får man inte sådana drömmar!! Vaknade kl nio och var i verkligheten direkt eftersom det stod
två kassar tvätt i badrummet och väntade.




Annars har vi fått en riktig vinter som vi inte är vana vid här i Skåne. Nog tycker väl de flesta om att gå ut vid middagstid i solen med uppåt -10 och vindstilla. Idag är det -4 och blåst. Den blåsten kan tränga igenom både tjock isolering runt midjan och dunjacka. Asch, det gör inget för jag ska stå vid strykbrädan och värma mig.

Fick en del vackra snöbilder från min kära svägerska i Södertälje. Bl a denna och det är som ett julkort.
Mycket snö har de alltid. Jag är så van vid att det alltid är sommar och då är det också fint. Skulle kanske utnyttja den stående inbjudan som ligger och väntar på mig.

Rekommenderar inte sådant lås fast det är två.



Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här... eller hur är det Tommy Nilsson sjunger.

På tal om dörrar så lås väl om er. Jag läser varje dag att inbrotts-
tjuvar härjar hej vilt.



och här står dessa tre tingestar och ger en dåligt samvete. Skriva julkort och ringa en vän. Men det är klart att vi ska, för det är lika roligt att få en hälsning.
Nu menar jag inte grannarna utan de som ligger långt ifrån geografiskt.

och igår tittade jag på lucia i TV, en söt mörkhyad flicka. Varför får vi då inte sjunga om pepparkaksgubben och äta negerbullar.? En stilla undran från en modell äldre /dam- nja/ som sitter i mörkret med tända ljus och bara njuter av musiken och allt det vackra på TV.







och här är mina barnbarnsbarn som får mig att blicka tillbaka när deras morfar och hans syster lussade för mig.

och nu är det hög tid för mig att gå och handla.
Hemmagjord ekologisk leverpastej. Jag hör redan änglarna sjunga.





Ha en skön helg för det tänker jag ha!

               KRAMIZAR

Inga kommentarer: