Leta i den här bloggen

onsdag 2 januari 2013

GOTT NYTT ÅR..........


och nu sitter man här och funderar över det som bilisten undrade, alltså han som körde av vägen. "Vart tog vägen vägen" Tittar på tomtarna som pryder skåpet och undrar vart tog julen vägen.
Mannen insjuknade lilljul och därefter akuten julaftons- morgon, så efter penicillin så kunde det bara bli bättre.


Jag hade en jättemysig julafton trots allt. Ungdomarna hämtade mig och därefter Kvidinge nästa
Lotta o Viggo hade dukat upp en härlig jullunch.                                                  
Kalle Anka i vanlig ordning och därefter julklappsutdelning.
Ni är för gulliga!!
Sjuklingen fick kurera sig i sängen med julklappsbok.
                         


Nu inriktade och planerade vi endast för nyårsafton. Det gamla glada gänget skulle stråla samman här hos oss i år. Oj, vad jag längtade att få ordna till en fest eftersom det var så längesedan vi träffades. Alltid lika 
roligt. Förr dansade vi och drinkade /kanske lite för mkt/och hade betonghjälm dagen efter. Nu pratar vi om hur det var förr, spelar de melodierna vi dansade efter och smuttar endast på det starka. Njaa. 





Tyckte att min bordsdekoration lyste upp. Dukade i nougat och turkos.





Måste erkänna att jag älskar att pyssla.



Våra gäster tackade för sig och gick hemåt vid 2 tiden. Det kan nog grannarna intyga!!
Själv gick jag med ett leende på läpparna och röjde lite med husbondens hjälp.



God dag-god dag!
Dagen efter-ja, då blev det först  nyårskonserten och sedan promenad i det fina vädret. Alltså om man jämför med regnet som öste ner dagen innan.

Bla hälsade vi på Rocky och alla änderna som hade släktträff.





Sen gick vi sakta genom stan och just                det hem och sov en stund.





Önskar er alla god fortsättning på det nya året.
kram från mig till dig!
 

                         

Inga kommentarer: