Leta i den här bloggen

onsdag 12 mars 2014

BAKGÅRD



Ständigt på jakt efter nya motiv i nya omgivningar.
Motiven skiftar så klart men jag har alltså perioder då jag "bara" ser
dörrar, bakgårdar, allt blått, solnedgångar, träd osv.
Det blir aldrig tråkigt. Visst kan jag gå och önska mig bort till andra och annorlunda vyer. Då tar jag bussen ett par mil bort. Ganska kravlöst om jag så får säga.  



Visst är det något särskilt med Danmark. Man gluttar lite på porten som står på glänt och kommer in i en annorlunda värld. De vet minsann vad morsamt och dejligt är.

På Möns Klint med Maria /utan män/ Vi fann så många annorlunda gårdar och det serverades öl och mat över allt.
                                                             BÅSTAD


SIMRISHAMN


KARLSHAMN HAR OCKSÅ SINA BAKGÅRDAR.
En fantastisk ros av den gamla sorten. Det behövdes kanske mellan utedassen.

och snart är det tid för sommarkortet igen. Tänk att bara gå på buss o tåg och stiga av när man känner för det.

Imorgon blir det städ på balkongen. Sedan njuter man av lunch i solen och därefter kaffe. Oj, vad vi har det gött.

VARM KRAM FRÅN MIG TILL DIG!





 

Inga kommentarer: