Leta i den här bloggen

fredag 16 mars 2018

I mina ensamma stunder .......

flyger tankarna långt tillbaka i tiden. Blir så nostalgisk men samtidigt glad att jag ännu kan minnas.

Tittar i fotoalbum, läser anteckningar som mina föräldrar gjort år efter år i almanacka som på den tiden utdelades av Skånska Lantmännen. Inga större hemligheter men hur vädret var, besök de fått under dagen, när första potatisen skördades i kolonin etc, etc.

Måste lägga in ett foto på mina kusiner. Några fattas. Detta var alltså bara på min mors sida. De var åtta syskon så det var bra jobbat. Det fanns ingen TV på den tiden och många gånger fick de ligga i utdragssoffan. Trångt och härligt.

Nu var det skamligt länge som jag inte varit på denna sidan. Det märks att allt tar sin tid. Eller det som är viktigare.

Ett hjärtflimmer har jag bidragit med, men en natt på akuten så hoppade det rätt igen. Ja, man får inte slarva med andningen.

Mannen har genomgått en stor operation till följd av hans munhålecancer. Just nu konvalescent och det är bara att hålla tummarna att bättringen är på väg.
Så ni förstår att tiden bara rinner iväg.




Solen sken så vackert i lördags. Var tvungen att ta en promenad med kameran. Fångade in prästen som nog var på väg att frälsa världen. Praktiskt med långkappa nu i vinter. Gick och funderade på om han hade långkalsonger. Knäppa tanke!



Efter att ha blivit omkörd av honom gick jag en sväng inom kyrkan.  De hade lunchmusik. Det bjuder de ofta på kl 12 på lördagarna. Jag var en halvtimme försenad så jag höll mig i sakristian. Slog mig ner på bänken, slöt ögonen och hörde ljuv musik. Solen strålade in genom kyrkfönstret och allt var såå vackert. Religiöst på något sätt.




Tycker detta foto är så charmigt. Fanns på en vägg på Volvomuseet i Göteborg. De är så goa . Långt från modekläder och mobil.

Den minsta av mina barnbarnsbarn har fyllt tre år.  Hjälp stoppa tiden. Det är så härligt med barn och presenter. Hon är så medveten om att det är hennes dag och så förväntantsfull. Lagom med paket och själv bestämma menyn. Nja, nästan.




Här hjälper hon och morfar till med dukningen. Och Fiv /hennes namn på mig/ sitter med ålderns rätt och bara njuter.








Sonen som bor i Alingsås gör ett gästspel i Skåne då och då.
Ibland träffas även syskonen och då tar de mig med på en tur och lunch. Vi har mycket att prata om så personalen tittar lite snett på oss och undrar om vi stannar till kvällsmenyn också.
Sist var vi och tittade på båtar. Fina och dyra. Jag vill väl helst ha en liten sundsbuss men sonen bytte i fjor och den är häftig så den får hänga med nu ett tag. Han piffar gärna upp den med ett kuttersmycke att vila ögonen på. Intresserade kan anmäla sitt intresse till moren.








Nu stundar snart påsk. I love it!
Ljusare tider stundar också.

GLAD PÅSK!








 Kram från mig till dig!





Inga kommentarer: